| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Śląsk Wrocław zmierzy się z Legią Warszawa w hicie PKO BP Ekstraklasy, a spotkanie lidera rozgrywek z wicemistrzami Polski obejrzy blisko 40 tysięcy widzów. Czy pojawienie się stołecznej ekipy jest istnym magnesem na kibiców? To teza, która ma pokrycie w liczbach!
Stadion we Wrocławiu w połączeniu z meczami PKO BP Ekstraklasy często kojarzył się z pustkami na trybunach. Teraz obiekt zbudowany na Euro 2012 znów będzie żył. Ligowy hit miejscowego Śląska z Legią Warszawa obejrzy blisko 40 tysięcy kibiców. – Już tydzień przed meczem sprzedaliśmy wszystkie bilety. To pokazuje, że będzie to bardzo ważne spotkanie dla Wrocławia, ale i całego regionu. Każdy w klubie zdaje sobie sprawę z tego, że to kluczowa rywalizacja – podkreśla Patryk Załęczny, prezes Śląska.
Zanosi się na czwartą największą frekwencję w kontekście klubowych meczów na stadionie Śląska. Rekord padł w październiku 2011 przy okazji meczu otwarcia. Wówczas Śląsk pokonał 1:0 Lechię Gdańsk, a spotkanie oglądało 42 500 widzów. Dwa lata później rywalizację WKS-u z Sevillą w eliminacjach Ligi Europy obserwowało z trybun 41 955 kibiców. 40 917 fanów zasiadło przy okazji spotkania miejscowej drużyny z Wisłą Kraków w listopadzie 2011 roku.
Śląsk znów zaczął budzić emocje wśród lokalnych kibiców, a wpływ mają na to wyniki drużyny prowadzonej przez Jacka Magierę. Wrocławianie liderują w tabeli z dorobkiem 23 punktów po 11 spotkaniach, a Erik Exposito jest liderem klasyfikacji strzelców z dorobkiem dziewięciu bramek. – Czekamy na mecz z Legią. To będzie ciekawy sprawdzian dla drużyny, która mocno w siebie uwierzyła. Żałowaliśmy wręcz, że przez przerwę na spotkania reprezentacji musieliśmy tak długo czekać na konfrontację z wicemistrzami Polski – uśmiecha się Załęczny.
Legia magnesem na kibiców?
Stadion Śląska wypełni się przy okazji meczu z Legią, która ma za sobą trzy porażki. Warszawianie przegrali z Jagiellonią Białystok, AZ Alkmaar, a także Pogonią Szczecin. – Przepracowaliśmy już stracone punkty i choćby całą sytuację, która dotknęła nas w Holandii. Śląsk dobrze broni i skutecznie prezentuje się w zakresie całego kolektywu. Do tego dochodzą świetne indywidualności. Najlepiej wskazać tu na Exposito. Na tym tle musimy pokazać pełnię naszego charakteru – podkreśla Kosta Runjaic, trener Wojskowych.
– Cieszymy się na myśl o konfrontacji z liderem. Legia znów wypełni trybuny przeciwników. Tak dzieje się nie od dziś. Na pewno będziemy chcieli pokazać się z dobrej strony przed naszymi fanami, którzy licznie zjawią się na Dolnym Śląsku – podkreśla Runjaic. Do Wrocławia ma przyjechać ponad trzy tysiące kibiców Legii, którzy zapełnią sektor dla gości.
Legia jest faktycznym magnesem dla kibiców rywali. W tym sezonie Wojskowi mierzyli się w lidze na wyjeździe z Puszczą Niepołomice, Jagiellonią Białystok, Piastem Gliwice i Pogonią Szczecin. Tylko w ostatnim przypadku frekwencja została przebita przez mecz z innym rywalem. Różnica jednak nie była wielka. Chodziło raptem o tysiąc dodatkowych widzów w trakcie konfrontacji Portowców z Lechem. Pozostali? Najlepsze wyniki na trybunach notowali wówczas, gdy pojawiali się warszawianie.
To także kwestia, która doskonale widoczna była w poprzednim sezonie. Najwyższą frekwencję w meczach przeciwko Legii zanotowało... trzynaście z osiemnastu klubów PKO BP Ekstraklasy! Jednocześnie trzeba dodać, że w przypadku Stali Mielec, Wisły Płock i Rakowa Częstochowa takie wyniki jeszcze się powtarzały, choć było to spowodowane innymi atrakcyjnymi rywalami i małą pojemnością obiektów.
Legia nie przyciągnęła największej frekwencji wśród kibiców przeciwników jedynie w Poznaniu (Jagiellonia – 39 123), Gliwicach (Górnik – 6888), Lubinie (11 039), Łodzi (Warta 17 829). Nie zmienia to faktu, że spotkania z Wojskowymi zawsze były przynajmniej w czołowej trójce tych, które gromadziły najwięcej fanów.
Największa frekwencja w danych meczach sezonu 22/23. Kto ściągał najwięcej kibiców?
Raków Częstochowa: Legia i Slavia, Śląsk, Widzew, Lech, Zagłębie (5500)
Legia Warszawa: Raków (28 034)
Lech Poznań: Jagiellonia Białystok (39 123)
Pogoń Szczecin: Legia (20 257)
Piast Gliwice: Górnik Zabrze (6888)
Górnik Zabrze: Legia (21 396)
Cracovia: Legia (13 128)
Warta Poznań: Legia (4248 – nie bierzemy pod uwagę meczu z Lechem rozgrywanym wyjątkowo na stadionie w Poznaniu)
Zagłębie Lubin: Lech Poznań (11 039)
Radomiak Radom: Legia (4499)
Stal Mielec: Legia i Cracovia (6543)
Widzew Łódź: Warta Poznań (17 829)
Korona Kielce: Legia (14 515)
Jagiellonia Białystok: Legia (16 635)
Śląsk Wrocław: Legia Warszawa (21 947)
Wisła Płock: Legia i Śląsk, Jagiellonia, Raków (4300)
Lechia Gdańsk: Legia (15 832)
Miedź Legnica: Legia (5575)
Teraz efekt Legii znów działa. Mecz we Wrocławiu będzie dla Wojskowych czwartym z pięciu spotkań, w których frekwencja u rywali będzie największa. Spotkanie rozpocznie się w sobotę (21.10) o godzinie 17:30.
16:00
Bruk-Bet Termalica
18:30
Cracovia
12:45
KGHM Zagłębie Lubin
15:30
Korona Kielce
18:15
Raków Częstochowa
12:45
Lechia Gdańsk
15:30
Arka Gdynia
18:15
Piast Gliwice
17:00
Pogoń Szczecin
16:00
KGHM Zagłębie Lubin
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.